Alfonso Ballesteros писал(а):To conclude, I would like to make the following ccomments. They are done in a general way so applicable to all Divisions and/or members of IVAO.
- A member of a Division, no matter if staff or not, can be CEO of a VA (always that complies with the requirements). However, there cannot be any conflict of interest due to the fact of being CEO (or staff) of a VA and being part of the staff of a Division.
- There is no mention (and will never be) anywhere to the need of the CEO of a VA (based on a real airline or not) to be a member of the Division of the country where the VA (be real or not) is based. Again, the requirements to register a VA in IVAO are very clear in the VA's R&R.
- The staff of a Division cannot interfere in the activities of any VA. The only assigned "authority" to "legislate" on VAs issues is the HQ Flight Operations department and, if needed, the Executive. The staff of a Division supports the above mentioned HQ department if requested to do so.
- Any particular conflict related to VAs or between two or more VAs will be handled in a private way where tolerance and common sense are two principles to maintain at all times.
Regards and thank you for your co-operation.
Alfonso Ballesteros писал(а):В заключение я хотел бы сделать следующие замечания. Они сделаны в общих чертах так применимых ко всем отделам и / или членов IVAO.
- Пользователь Дивизиона, независимо от того, является ли он СТАФФом или нет, может быть Собственником ВАК (всегда, что соответствует требованиям). Тем не менее, не должно быть конфликта интересов в том что бы быть Собственником ВАК и одновременно находится в Управлении Дивизиона.
- Не существует (и никогда не будет существовать) необходимости, что бы владелец ВАК (основана она на реальной или вымышлена) был членом Дивизиона страны, где базируется ВАК (будь она реальная или вымышленная). Это ясно и прозрачно изложено в требованиях к регистрации ВАК в ИВАО.
- СТАФФ Дивизиона не может вмешиваться в деятельность какой либо ВАК. Единственным кто имеет "полномочия" и только на "законных" основаниях вмешаться это HQ Flight Operations отдел и, если потребуется "Исполнительный комитете ИВАО". СТАФФ дивизиона может только помогать HQ департаминту, и то, если те попросят.
- Любой конфликт справедливости интересов связанный с ВАК или двумя и более ВАК, должны быть обработаны в частном порядке между ВАК, в толерантной, терпимой форме и в духе здравого смысла. Всегда.
С уважением и благодарю вас за ваше сотрудничество.
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1